PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Sobota 12.10.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Z NOUZE CTNOST

Již 15 měsíců sídlí naše Informační centrum na novém místě. Původní umístění bylo na průtahu městem v dřevěném kiosku a, i když to mělo jisté nevýhody, jako např. nedostatek místa, nedůvěra zahraničních turistů ke stánkům a nemožnost dělat informační práci na té úrovni, jak jsme si to sami představovali, mělo to i výhody - snadný přístup, byli jsme tak říkajíc " na ráně ", všichni projíždějící naším městem nás uviděli a pod. - což jsme ocenili až po zprovoznění nových prostor. Tyto jsme pronajali na podzim roku 1997. Skoro 9 měsíců jsme místnosti upravovali, opravovali, malovali a vybavovali (pokud se to zdá někomu dlouho, tak s ním souhlasím, ale dělali jsme to všechno s manželem vlastnoručně a při současném denním provozu kiosku - takže vždy byl volný jen jeden).
Konečně 20.6. 1998 jsme zahájili provoz v novém informační centru.
Nějakých nevýhod nových prostor jsme si byli vědomi i předem, ale teprve běžný provoz nám ukázal, jak až velké nevýhody to jsou: Vzhledem ke stavební dispozici jsou prostory informačního centra jakoby zastrčené asi 10 m do hloubky domu, tudíž nemáme přímo do ulice výlohu. Dům je historická budova, takže veškeré úpravy na fasádě podléhají složitému schvalování a tak více než rok řešíme, jak na sebe upozornit. Na ulici jsme postavili popsané poutače s nabídkou, ale to nestačilo. Bylo nám jasné, že běžný kolemjdoucí musí být upoután již při prvním nahlédnutí do průjezdu, jinak naše Informační centrum nenavštíví.
Podařilo se nám z opuštěných kasáren získat 5 velkých prosklených vitrín a po škole, která v této budově dříve sídlila, zůstaly na půdách nástěnky, které jsme také využili. S minimálními náklady - což je pro nás důležité - jsme je natřeli, vybavili stejnými potahy polystyrénů a umístili zde plán města, kulturní nabídku nejen Horažďovic, ale (výměnou za naše) i programy Sušice, Strakonic, Blatné, Železné Rudy, Kašperských Hor, Velhartic, Rabí a další nabídky. V jedné vitríně pravidelně vyvěšujeme městské noviny, v jiné máme momentálně provozní doby nejbližších 36 kulturních památek, což je nyní, kdy je má každý zámek či hrad jinak, informace velice žádaná. V dalších se objevují informace o Internetové prezentaci města, o významných výročích a pod. V této době vyhodnocujeme nejčastější dotazy, abychom věděli pro příští sezónu, na které informace se soustředit a do vitrín je umístit. Tato naše " informační chodba", kde jsou volně umístěny i různé propagační materiály, totiž pracuje i v době, kdy je naše Informační centrum zavřené. V sezóně máme otevřeno denně od 9.00 do 17.00, ale chodba je v provozu již od 7.00 a zavíráme ji okolo 22.00 hodiny. Nyní, mimo sezónu, ji zamykáme již v 20.00 hodin, ale vzhledem k brzké tmě se nám to zdá postačující. Myslíme si, že takto užitečně by šlo využít pusté přístupové chodby v jiných íčkách a proto Vás o tomto řešení informujeme.
Podle prvních zjištění se v tomto roce (kdy máme počítač a tudíž i přesnou evidenci) dotazy nejčastěji týkají různých informacích o našem městě (ze 30%), zhruba stejný počet je dotazů o památkách a turistice (po 15%), na dalších místech se pak umísťují dotazy na kulturní akce, možnosti ubytování a dopravní spojení. Často také zjišťujeme praktické informace, jako např. telefonní či poštovní směrovací čísla. Zhruba 10% tázajících jsou cizinci a přibližně 7% dotazů je položeno telefonicky (telefon je ale od května nový, takže časem se podíl telefonických dotazů může zvýšit).
Zajímalo by nás, zda mají ostatní informační centra také podobnou evidenci a k jakým výsledkům docházejí. Pokud se s námi někdo chce podělit o své zkušenosti, velice možnost srovnání uvítáme.

Simona Sládková

Za Informační centrum Prácheň, Horažďovice

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 15.10.1999
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA