Informační centra doporučují turistům Kudy z nudy
Asociace turistických informačních center České republiky, jež je profesním sdružením turistických informačních kanceláří, se účastní projektu České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na oživení domácího cestovního ruchu v České republice.
Pro internetovou verzi katalogu Kudy z nudy si vládní agentura CzechTourism vybrala informační, prezentační a rezervační systém Doménová koule®, který provozuje firma KAM NA PARDUBICKU s.r.o. a jehož účastníkem je již pět let (od roku 1999) i Asociace turistických informačních center České republiky.
Cílem projektu je zvýšit návštěvnost v regionech České republiky. Tuzemští turisté dostávají tímto katalogem jednoduchý nástroj k seznámení s nabídkami k prožití volného času. Informace v katalog otevírají přímou možnost k navázání vztahu mezi turistou, který si chce užít svůj víkend či dovolenou a podnikatelem provozujícím služby.
Aktivity "Kudy z nudy" jsou z datového jádra systému Doménová koule® načítány na tisíce logických internetových adres a serverů mnoha majitelů včetně internetové prezentace
Asociace turistických informačních center ČR, přičemž jsou strukturovány a filtrovány podle jejich regionálního umístění i podle cílových skupin, pro které jsou určeny.
Na základě výzvy České centrály cestovního ruchu - CzechTourism se do realizace projektu zapojila celá řada turistických informačních center, jejichž přirozeným úkolem je propagovat turistické možnosti a posilovat rozvoj cestovního ruchu v oblasti jejich působení. Výchozí definice projektu je velmi jednoduchá:
1) Aktivity popisované v katalogu "Kudy z nudy" jsou činnosti, které bývají obvykle spojovány s dovolenou nebo cestováním.
2) Popis aktivit má především přilákat nové turisty a zpříjemňovat jim dobu pobytu v daném místě. Popis aktivit by měl představovat alternativu pro případ, že nepříznivé počasí nedovoluje hostům podniknout program, za kterým původně přijeli.
3) Aktivity jsou určeny pro individuální tuzemské turisty. Aktivity jsou rozděleny ve svém popisu podle zaměření (zájmů) zákazníků (turistů).
Dosavadní výsledky projektu jsou potěšitelné - v katalogu "Kudy z nudy" se denně (také díky aktivním turistickým informačním centrům) rozšiřuje nabídka nových námětů pro využití volného času turistů všech věkových skupin (zveřejnění je zcela zdarma) a tyto informace nalézají využití na straně poptávky.
Za první tři měsíce realizace projektu bylo zobrazeno již více než 600 tisíc stran s podrobnými informacemi o jednotlivých aktivitách (nyní jich je 689). Je příznačné, že většina návštěvníků k informacím o aktivitách "Kudy z nudy" nepřišla přes centrální doménu projektu www.kudyznudy.cz, ale seznámila se s ní na stránkách ostatních účastníků systému (viz}, kterým společně budovaný katalog České centrály cestovního ruchu - CzechTourism obohatil jejich informační nabídku. V tom je princip Doménové koule® a partnerského sdílení dat velkým množstvím účastníků jedinečný.
Sekretariát Asociace turistických informačních center ČR nabízí všem zájemcům o spolupráci možnost zveřejnění jejich nabídky turistických příležitostí a případně i zapojení do systému, který ve své činnosti používáme.
Luděk Šorm,
Ředitel sekretariátu A.T.I.C. ČR
Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)
SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY
Zveřejněno 19.04.2005 v 15:41 hodin