PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Čtvrtek 03.10.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Informační centra doporučují turistům Kudy z nudy

Asociace turistických informačních center České republiky, jež je profesním sdružením turistických informačních kanceláří, se účastní projektu České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na oživení domácího cestovního ruchu v České republice.
Pro internetovou verzi katalogu Kudy z nudy si vládní agentura CzechTourism vybrala informační, prezentační a rezervační systém Doménová koule®, který provozuje firma KAM NA PARDUBICKU s.r.o. a jehož účastníkem je již pět let (od roku 1999) i Asociace turistických informačních center České republiky.
Cílem projektu je zvýšit návštěvnost v regionech České republiky. Tuzemští turisté dostávají tímto katalogem jednoduchý nástroj k seznámení s nabídkami k prožití volného času. Informace v katalog otevírají přímou možnost k navázání vztahu mezi turistou, který si chce užít svůj víkend či dovolenou a podnikatelem provozujícím služby.
Aktivity "Kudy z nudy" jsou z datového jádra systému Doménová koule® načítány na tisíce logických internetových adres a serverů mnoha majitelů včetně internetové prezentace Asociace turistických informačních center ČR, přičemž jsou strukturovány a filtrovány podle jejich regionálního umístění i podle cílových skupin, pro které jsou určeny.
Na základě výzvy České centrály cestovního ruchu - CzechTourism se do realizace projektu zapojila celá řada turistických informačních center, jejichž přirozeným úkolem je propagovat turistické možnosti a posilovat rozvoj cestovního ruchu v oblasti jejich působení. Výchozí definice projektu je velmi jednoduchá:

1) Aktivity popisované v katalogu "Kudy z nudy" jsou činnosti, které bývají obvykle spojovány s dovolenou nebo cestováním.

2) Popis aktivit má především přilákat nové turisty a zpříjemňovat jim dobu pobytu v daném místě. Popis aktivit by měl představovat alternativu pro případ, že nepříznivé počasí nedovoluje hostům podniknout program, za kterým původně přijeli.

3) Aktivity jsou určeny pro individuální tuzemské turisty. Aktivity jsou rozděleny ve svém popisu podle zaměření (zájmů) zákazníků (turistů).
Dosavadní výsledky projektu jsou potěšitelné - v katalogu "Kudy z nudy" se denně (také díky aktivním turistickým informačním centrům) rozšiřuje nabídka nových námětů pro využití volného času turistů všech věkových skupin (zveřejnění je zcela zdarma) a tyto informace nalézají využití na straně poptávky. Za první tři měsíce realizace projektu bylo zobrazeno již více než 600 tisíc stran s podrobnými informacemi o jednotlivých aktivitách (nyní jich je 689). Je příznačné, že většina návštěvníků k informacím o aktivitách "Kudy z nudy" nepřišla přes centrální doménu projektu www.kudyznudy.cz, ale seznámila se s ní na stránkách ostatních účastníků systému (viz}, kterým společně budovaný katalog České centrály cestovního ruchu - CzechTourism obohatil jejich informační nabídku. V tom je princip Doménové koule® a partnerského sdílení dat velkým množstvím účastníků jedinečný.
Sekretariát Asociace turistických informačních center ČR nabízí všem zájemcům o spolupráci možnost zveřejnění jejich nabídky turistických příležitostí a případně i zapojení do systému, který ve své činnosti používáme.

Luděk Šorm,
Ředitel sekretariátu A.T.I.C. ČR

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 19.04.2005 v 15:41 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA