PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Čtvrtek 22.02.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Definice a označení Turistického informačního centra

Po složité (a přitom velmi věcné, intenzivní, několik měsíců trvající) diskusi se Rada Asociace turistických informačních center ČR dohodla s Českou centrálou cestovního ruchu na společné definici obsahu činnosti turistického informačního centra.
Současný stav v České republice není dobrý: jako turistické informační centrum se může označit kdokoliv, aniž by garantoval alespoň minimální standard informačních služeb. A tak se za tímto označením mnohdy skrývají směnárny, ubytovatelé atp., kteří toto označení zneužívají jako klamavou reklamu k nalákání svých zákazníků.
Na tuto skutečnost upozorňovali členové profesního sdružení A.T.I.C. ČR již řadu let (viz např. článek Marie Talafantové ve Zpravodaji A.T.I.C. z listopadu 1998). Z tohoto hlediska je letošní rok zlomový: Česká centrála cestovního ruchu ve spolupráci s kraji a A.T.I.C. ČR připravila projekt zavedení jednotného značení informačních center, jejichž činnost odpovídá následující definici:
Turistické informační centrum (dále jen TIC) je účelové zařízení poskytující v oblasti svého působení (město, turistická oblast, region) komplexní informace o všech službách souvisejících s cestovním ruchem. Plní následující funkce:
  1. TIC shromažďuje informace na základě jím stanovených zásad dokumentační činnosti a vytváří komplexní databanku cestovního ruchu dané oblasti. Databanka obsahuje turistické, kulturní a všeobecné informace, tj. informace o oblasti svého působení, jejích atraktivitách, ubytovacích a stravovacích možnostech, dopravě, obchodní síti, kulturních, sportovních programech. Základní podmínkou tvorby databanky je soustavnost a její úplnost a aktuálnost.
  2. TIC poskytuje jemu všemi dostupnými formami veřejnosti informace uložené v databance.
  3. TIC může při výkonu své činnosti také nabízet další služby související s cestovním ruchem (např. působit jako cestovní agentura), jestliže nenaruší komplexnost, objektivitu a kvalitu poskytovaných informací.
  4. TIC je otevřeno po celý rok či v sezóně, otevírací doba činí min. 5 dnů v týdnu a poskytuje bezplatné verbální informace minimálně v jednom světovém jazyce. Je připojeno k internetové síti.
Jednotné značení bude mít podobu bílého "i" na zeleném podkladu, v základní velikosti 50 x 50 cm (na označení vlastní provozovny, tj. místa, kde jsou podávány informace), ve zmenšené velikosti pak jako doplněk ke směrovkám, které vyznačují směr k TIC (např. na parkovištích apod.). Symbol oficiálního TIC bude udělován na smluvním základě na dobu určitou a bude ochráněn proti zneužití. Toto značení bude používáno v tiskovinách vydávaných Českou centrálou cestovního ruchu a vydavateli map a turistických průvodců.
Oficiální logo TIC
Turistická informační centra, která budou mít zájem o jednotné značení, uzavřou smluvní vztah s příslušným krajem, který (věříme, že nikoliv rozhodnutím úředníka ale ve spolupráci s profesním sdružením informačních center) objektivně posoudí, zda splňují kritéria daná definicí TIC. Centra si zajistí nové označení provozoven a ČCCR jim náklady s tím spojené (pouze v letošním roce!) uhradí.

Luděk Šorm,
ředitel sekretariátu A.T.I.C. ČR

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 12.06.2003 v 09:08 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA